Palautus ja vaihto

Asiakaspalautus ja siihen liittyvät ehdot sekä maksut

Tarjoamme 14 vuorokauden palautus- ja vaihtomahdollisuuden kaikille muille myyntituotteillemme paitsi sukkahousuille, sukille ja alushousuille sekä muotoileville alusasuille (mukaanlukien avaamattomat pakkaukset!). Edellä mainittuja poikkeuksia lukuunottamatta palauttaminen on mahdollista, jos se tehdään 14 vuorokauden sisällä sen jälkeen kun asiakas on vastaanottanut tilauksen. Jotta palautus hyväksytään, tulee palautettavan tuotteen olla myyntikuntoinen. Sovittaa saa käyttää ei! Jos palautat koko tilauksen tai osan siitä on palautus maksullinen, mikäli tilauksen loppusumma jää alle 50€. Asiakkaalla on oikeus kerran per tilaus vaihtaa veloituksetta tuote toiseen väriin tai kokoon! Katso esimerkkitapaukset alta.

Esimerkki 1. Olet tilannut 39€ arvoiset housut, jolloin olet tilauksen yhteydessä maksanut toimituksesta kiinteän toimituskulun 4,90€, kokonaissumman ollessa 43,90€. Haluat palauttaa housut, jolloin hyvitämme sinulle takaisin 39€ mutta pidätämme toimitusmaksun suuruisen summan palautuskuluina, sillä tilauksen lopullinen summa jää alle 50€. Lopullinen palautussumma on siis 39€.

Esimerkki 2. Olet tilannut tuotteita 150€ summalla. Haluat palauttaa yhden 39€ housut ja vaihtaa toiset 39€ arvoiset housut. Palauttaminen sekä vaihtaminen on veloitukseton, sillä tilauksen lopullinen summa vaihdon ja palautuksen jälkeen ylittää 50€. Palautuksen summa on tässä esimerkkitapauksessa 39€ ja vaihto veloitukseton, eikä toimitusmaksun suuruista palautuskulua peritä.

Esimerkki 3. Olet tilannut 39€ arvoiset leggingsit. Koko on ollut väärä ja haluat vaihtaa sen toiseen. Vaihtotilanteessa palautus on veloitukseton. Emme siis peri toimitusmaksun suuruista summaa tuotevaihdon yhteydessä. Mikäli joudumme vaihtamaan toistamiseen tuotteen toiseen kokoon, perimme toimitusmaksun 4,90€ per uusi vaihto.

Esimerkki 4. Olet tilannut tuotteita summalla X (yli tai ali 50€) etkä nouda ajoissa lähetystä postista, perimme palautuksen yhteydessä 4,90€ toimitusmaksun suuruisen summan. Jos lähetys postitetaan uudelleen sen jälkeen kun se on palautunut noutamattomana takaisin, perimme myös uuden toimitusmaksun 4,90€. Eli tässä esimerkkitapauksessa noutamaton lähetys uudelleen postitettuna kustantaa lisämaksua 4,90€ + 4,90€ = 9,80€. 

Ennen kun teet asiakaspalautuksen, huomioi seuraavat seikat!

Sovita vaatteita varoen ja puhtaalle iholle. Huolehdi, että sovittaessa tuotteet eivät vaurioidu vääränlaisesta käsittelystä, älä siis esimerkiksi väkisin pue yllesi liian pientä kokoa, jotta ompeleet ja kangas ei repeydy. Olethan tarkkana, että sovitat vaatteita puhtaalle iholle, jotta materiaalit eivät tuhriudu ihon eritteistä, kuten hiestä ja hilseestä. Asiakkaan vastuulla on myös puhdistaa mahdolliset karvat ja pöly tuotteista ennen palauttamista. Älä myöskään irroita kokolappuja ennen kun olet täysin varma, että haluat pitää tuotteen. Jos edellämainittuja ehtoja ei noudateta ja palautettava tuote on myyntikelvoton, pidätämme oikeuden olla hyväksymättä palautusta. 

Vaihtamalla paranee!

Jos tilaamasi koko osoittautui vääräksi, voit vaihtaa sen kerran veloituksetta toiseen kokoon tai toiseen tuotteeseen, kunhan vaihtoehtoinen tuote on samanhintainen tai edullisempi. Mikäli haluat vaihtaa tuotteen kalliimpaan, suosittelemme että teet tällöin kokonaan uuden tilauksen. Vaihtaa voit kaikkia muita tuotteita, paitsi aiemmin mainittuja sukkahousuja, sukkia tai muotoilevia alusvaatteita. Kun haluat tehdä tuotevaihdon, pidä huolta, että vaihtoon saapuva tuote on yllämainittujen ehtojen mukaan täysin myyntikelpoinen! Mikäli tuotetta on käytetty ja siinä on selviä käytön jälkiä, ei tuotetta voida enää vaihtaa. Ennen vaihtoa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme ja ilmoitat mihin tuotteeseen haluat tehdä vaihdon. Tämä siksi, että osaamme varata haluamasi koon tai toisen tuotteen odottamaan vaihtokäsittelyä, eikä käy niin hassusti, että vaihtotuote kerkeää loppua kesken.

Muista palautuskuitti!

Kun olet puhdistanut ja todennut, että asiakaspalautuksesi on myyntikuntoinen ja täten palautettavissa - pakkaa tuote siististi alkuperäiseen lähetysmateriaaliin tai muuhun tarpeeksi vahvaan kääreeseen ja toimita valmis pakkaus lähimpään Postin toimipisteeseen. Kerro palautusta vastaanottavalle henkilölle, että haluat tehdä asiakaspalautuksen yritykselle Leeloo Oy. Voit halutessasi kirjoittaa lähetyksen päälle seuraavat tiedot (joskin ne pitäisi Postin järjestelmistä löytyä):

LEELOO.FI ASIAKASPALAUTUS 635628, MÄKELININKATU 15, 90100 OULU

Ja muista pyytää palautuksesta aina kuitti, olkoon kyseessä normaali asiakaspalautus, vaihto tai mahdollinen reklamaatio. Jos asiakaspalautuslähetys katoaa, eikä asiakkaalla ole esittää palautuskuittia, emme ole velvollisia korvaamaan menetettyä tuotteen arvoa asiakkaalle.

Hupsista keikkaa, tuotteessa on virhe ja tulee tarve reklamointiin

Mikäli koet, että tilaamassasi tuotteessa on selkeä valmistusvirhe, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme. Älä palauta tuotetta automaattisesti takaisin, vaan ota aina ensin yhteys meihin. Suositeltavaa olisi, että vikakohdasta otetaan kuva, jossa selviää vika kokonaisuudessaan ja kuva toimitetaan sähköpostitse selitteen kera asiakaspalveluumme asiakaspalvelu(at)leeloo.fi. Olethan asiallinen reklamoidessasi ja rehellinen ilmoittaessasi mahdollisesta tuoteviasta. Usean toimintavuoden aikana olemme nähneet reklamaatiotapauksia, jossa tuote ei ole kestänyt käyttöä, koska koko on ollut väärä. Huomaa myös, että emme korvaa käytöstä johtuvaa kulumista kuten nukkaantumista (esimerkiksi sisäreisien alueella, jossa tulee eniten kankaan yhteenhankautumista)! Ensisijainen toimintatapamme on reklamaatiotilanteissa tuotteen korjautus. Tilanne arvioidaan aina tapauskohtaisesti.

Älä epäröi olla yhteydessä jos mielen päällä on kysymyksiä tuotteista ja haluat antaa palautetta. Tilanteet pyritään aina selvittämään hyvässä hengessä ja ongelmatilanteet yritetään ratkaista niin, että molemmille osapuolille jäisi mukava mieli!

Asiaa rahanpalautuksesta

Kun asiakaspalautus saapuu meille takaisin, teemme rahanpalautuksen joko sitä seuraavana päivänä tai jos palautuspäivä sattuu perjantaille, niin hyvitykset tehdään yleensä heti viikonlopun jälkeen maanantaina. Pyydämme huomioimaan, että asiakaspalautukset saapuvat lähes poikkeuksetta aina hitaammin takaisin mitä meiltä asiakkaalle lähettäessä. Asiakaspalautuslähetykset saapuvat takaisin keskimäärin viikon kuluessa, jolloin voi suurin piirtein laskea, että rahanpalautus on tehty n. puolentoista viikon kuluessa siitä, kun asiakas vie palautuslähetyksen Postiin. Lupaamme, ettemme vitkuttele turhaan asiakaspalautusten käsittelyä ja toimimme aina niin ripeästi kun vain on mahdollista. 

Maksun palautus, kun olet maksanut verkkopankin kautta tai luottokortilla: Paytrail pyytää sinulta tilinumeroa, johon palautus tullaan suorittamaan.

Maksun palautus, kun olet maksanut Collector Bankin kautta: Hyvitämme summan Collector kauppiaspaneelin kautta asiakkaan laskulle, jolloin kyseinen palvelu tekee tarvittavat muutokset asiakkaan laskuun. HUOM! Meillä ei ole oikeuksia muokata muutoin asiakkaan laskutietoja emmekä lähetä laskuja asiakkaalle. Laskut lähettää Collector Bank. Laskuihin liittyvissä kysymyksissä käänny Collector Bankin asiakaspalvelun puoleen.

Maksun palautus, kun olet maksanut PayPal palvelun kautta: Teemme maksunpalautuksen suoraan sille PayPal tilille, josta maksu on alunperin tilausta tehdessä suoritettu meille.

Heräsikö palautuksesta kysyttävää? Ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme. Ripeä ja iloinen tiimimme auttaa aina!

Seuraa ja kysy somessa!

Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiisi, sekä selvitämme kaikki mahdolliset tuotetoiveet.

Tilaa uutiskirjeemme!

Saat mahtavia tarjouksia ja tietoa uutuuksista. Voit peruuttaa helposti koska vain.

Leeloo.fi © 2018
Loading...